mandag den 7. februar 2011

Er den ikke fin...?

Så blev den første endelig færdig. Halvvejs i processen gik det op dog mig, at et hav af filtkulger nok var en anelse i overkanten -  mindre kunne have gjort det.
Så nu har jeg filtkugler til den helt store guldmedalje, og i hvert fald nok til at lave minimum 2 kranse mere.

Så i weekenden tog jeg på kransejagt - egentlig flamingokranse, men de er åbenlyst ikke så nemme at finde.

Så til den nette sum af 35 kroner fandt jeg 2 halmkranse hos den lokale blomsterhandel - overskydenmde julevare. Derudover har jeg fundet et par flamingo-kugler i forskellige størrelser, som nu skal beklædes med filtkugler....er en anelse spændt på resultatet.


2 kommentarer:

  1. Hej Loanne,
    den er rigtig rigtig fin :)
    Har du lyst til at fortælle, hvordan du laver filtkuglerne?

    Kærlig hilsen

    SvarSlet
  2. Ja, selvfølgelig

    Du skal opløse lidt sæbespåner i godt lunken vand. Ca et par teskeer til 1/2 liter vand. Så tager du blot en lille tot filt og ruller det mellem hænderne. Det kan anbefales at gøre rulle dem godt tætte - så holder de bedre formen. Efter lidt træning tager det mellem 1 og 2 min at rulle en kugle. Læg dem på et viskestykker i nærheden af en radiator. Når de er tørre er de klar til brug.

    Det kan godt tage mange timer hvis man vil lave dem selv og bliv ikke forskrækket hvis huden bliver godt tør - så husk at have en fed crem at bruge efter

    Man kan pt købe filtkugler i søstrene grene, men så er det jo ikke helt hjemmelavet :)

    God fornøjelse

    SvarSlet